Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok k vylepšení silnice I/20 na jižním Plzeňsku. Od Krajského úřadu Plzeňského kraje získalo na konci září územní rozhodnutí (ÚR) k chystané proměně mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Třebčice u Nepomuku. ŘSD požádalo o vydání územního rozhodnutí v červnu minulého roku. ÚR se týká třinácti hlavních stavebních objektů. Nová MÚK nahradí stávající úrovňové křížení na příjezdu do obce Třebčice. Předmětem plánované přestavby je nová MÚK) silnice I/20 se silnicí III/19114 jihovýchodně od města Nepomuk, v blízkosti rybníka Floriánek a železniční trati č. 190 České Budějovice - Plzeň. MÚK má velký význam s ohledem na nárůst dopravního zatížení z průmyslového území ve Dvorci, kdy je veškerá doprava z tohoto průmyslového území Dvorec vedena přes zastavěnou část města Nepomuk až do místa stávajícího napojení silnice II/191 (Nádražní ul.) na silnici I/20 formou okružní křižovatky.
Realizace MÚK na silnici I/20 vyvolá nutnost zrušení stávajícího křižovatkového propojení silnice III/02013 se silnicí I/20 úrovňovou stykovou křižovatkou východně od obce Třebčice. MÚK je navržena se dvěma spojovacími rampami, přičemž každá z ramp má dvě větve. Napojení ramp na silnici III/19114 je potom dvěma okružními křižovatkami. Mezi oběma okružními křižovatkami dojde k úpravě silnice III/19114, a to včetně úprav povrchu a odvodnění. MÚK využívá stávajícího šířkového spořádání mostu ev. č. 20-048 přes silnici III/19114, který umožňuje vložení připojovacího pruhu vratné větve směr České Budějovice na úkor šířky zpevněných krajnic na mostě bez stavebního zásahu do mostovky.
Realizace MÚK na silnici I/20 vyvolá nutnost zrušení stávajícího křižovatkového propojení silnice III/02013 se silnicí I/20 úrovňovou stykovou křižovatkou východně od obce Třebčice. MÚK je navržena se dvěma spojovacími rampami, přičemž každá z ramp má dvě větve. Napojení ramp na silnici III/19114 je potom dvěma okružními křižovatkami. Mezi oběma okružními křižovatkami dojde k úpravě silnice III/19114, a to včetně úprav povrchu a odvodnění. MÚK využívá stávajícího šířkového spořádání mostu ev. č. 20-048 přes silnici III/19114, který umožňuje vložení připojovacího pruhu vratné větve směr České Budějovice na úkor šířky zpevněných krajnic na mostě bez stavebního zásahu do mostovky.